Roczniki Nauk Społecznych, 2024, T. 52, nr 4: Bezpieczeństwo i ład międzynarodowy. Numer dedykowany profesorowi Andrzejowi Podrazie w 60. rocznicę urodzin
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Roczniki Nauk Społecznych, 2024, T. 52, nr 4: Bezpieczeństwo i ład międzynarodowy. Numer dedykowany profesorowi Andrzejowi Podrazie w 60. rocznicę urodzin by Subject "controversial issues"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemThe Teaching About De Facto States in Times of Crises: The Case of Transnistria(Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2024) Kosienkowski, MarcinIn this article, I share my personal experience of teaching about the de facto state of Transnistria during times of crises and within Central and East European and multicultural contexts. I begin by explaining where and when I teach about Transnistria, which may not be so obvious because it is a narrow topic. Next, I focus on how I approach classes devoted to Transnistria as a controversial and sensitive issue that requires specific teaching strategies. Finally, I discuss the outcomes of implementing these strategies and share my personal feelings about instruction concerning Transnistria. This article may be valuable to junior scholars who have recently started covering the subject of Transnistria and other de facto states and are seeking guidance. It may also benefit experienced senior scholars by offering them an opportunity to compare their teaching strategies. W niniejszym artykule dzielę się swoimi doświadczeniami z nauczania o jednym z państw de facto, Naddniestrzu, w czasach kryzysu oraz w środowisku środkowo- i wschodnioeuropejskim i wielokulturowym. Rozpoczynam od wyjaśnienia, gdzie i kiedy uczę o Naddniestrzu, co może nie być oczywiste, ponieważ jest to wąski temat. Następnie koncentruję się na tym, jak podchodzę do nauczania o Naddniestrzu jako kwestii kontrowersyjnej i drażliwej, która wymaga specyficznego podejścia dydaktycznego. Na koniec omawiam wyniki zastosowania tego podejścia i dzielę się swoimi odczuciami związanymi z nauczaniem o Naddniestrzu. Artykuł ten może być wartościowy dla młodszych nauczycieli akademickich, którzy niedawno rozpoczęli nauczanie o Naddniestrzu i innych de facto państwach i potrzebują wskazówek. Może również zainteresować doświadczonych nauczycieli, oferując im możliwość porównania swoich strategii nauczania.