Wydawnictwo KUL / The Publishing House of the Catholic University of Lublin
Permanent URI for this community
Wydawnictwo KUL powstało w marcu 2002 roku w miejsce Redakcji Wydawnictw KUL, która z Uczelnią związana była od 1957 roku. Kontynuując działalność wydawniczą RW KUL, publikuje dzieła naukowe: monografie, rozprawy doktorskie i habilitacyjne z zakresu teologii, filozofii, humanistyki, nauk społecznych i prawa, a także nauk matematyczno-przyrodniczych.
News
Kontakt
Wydawnictwo KULul. Konstantynów 1H
20-708 Lublin
tel. 81 454 56 78
fax 81 454 56 93 Strona www: Wydawnictwo KUL
Browse
Browsing Wydawnictwo KUL / The Publishing House of the Catholic University of Lublin by Subject "administration"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk(Wydawnictwo KUL, 2021) Cichorzewska, Marzena; Kostecki, DawidKsiążka dotyczy szeroko rozumianej administracji publicznej i zarządzania. Jest formą przygotowania teoretyczno-praktycznego wobec wyzwań, przed którymi stoi administracja publiczna. Istotnym aspektem jest fakt, że zanim powstała została poprzedzona badaniami empirycznymi, które pozwoliły na stworzenie narzędzia do parametryzacji kultury organizacyjnej good governance. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie: w jakim zakresie dana jednostka administracji publicznej spełnia kryteria kultury organizacyjnej good governance? Monografia zawiera wielowymiarową refleksję w następujących aspektach: etosowym (etycznym), kompetencji społecznych, kultury informacyjnej oraz kultury języka pisanego. To wszystko relewantne czynniki, które składają się na całość. Proponowane przez autorów rozwiązania z powodzeniem mogą zostać wykorzystane w administracji publicznej. Fascynacja tematyką good governance wynika z praktycznego wymiaru możliwości zdiagnozowania kultury organizacyjnej w jednostkach administracji publicznej oraz wskazania remedium na zastaną złożoną i dynamiczną rzeczywistość. Wskazany model kultury organizacyjnej zasługuje na popularyzację, zaś poszczególne elementy w ocenie autorów mogą zostać z powodzeniem wdrożone w wielu podmiotach publicznych. Ze względu na połączenie elementów teoretycznych z empirycznymi, proponowany model kultury organizacyjnej good governance może okazać się przydatny dla decydentów sektora publicznego, urzędników, którzy otrzymują pewien wzorzec postępowania możliwy do wdrożenia w swoich instytucjach. Model good governance zakłada w swej istocie odejście od weberowskiej wizji administracji publicznej, lecz nie jest równoznaczny ze zniknięciem władztwa politycznego, przymusu czy hierarchii. Wskazane składowe ładu społecznego nie są już tak silne i scentralizowane w jednolitej organizacji państwowej, lecz ulegają rozproszeniu, zaś ich funkcjonowanie zależne jest od wielu czynników, takich jak: partnerstwo, dialog, partycypacja obywatelska, gremia doradczo-konsultacyjne.
- ItemKultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk(Wydawnictwo KUL, 2021) Kostecki, Dawid; Cichorzewska, MarzenaKsiążka dotyczy szeroko rozumianej administracji publicznej i zarządzania. Jest formą przygotowania teoretyczno-praktycznego wobec wyzwań, przed którymi stoi administracja publiczna. Istotnym aspektem jest fakt, że zanim powstała została poprzedzona badaniami empirycznymi, które pozwoliły na stworzenie narzędzia do parametryzacji kultury organizacyjnej good governance. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie: w jakim zakresie dana jednostka administracji publicznej spełnia kryteria kultury organizacyjnej good governance? Monografia zawiera wielowymiarową refleksję w następujących aspektach: etosowym (etycznym), kompetencji społecznych, kultury informacyjnej oraz kultury języka pisanego. To wszystko relewantne czynniki, które składają się na całość. Proponowane przez autorów rozwiązania z powodzeniem mogą zostać wykorzystane w administracji publicznej. Fascynacja tematyką good governance wynika z praktycznego wymiaru możliwości zdiagnozowania kultury organizacyjnej w jednostkach administracji publicznej oraz wskazania remedium na zastaną złożoną i dynamiczną rzeczywistość. Wskazany model kultury organizacyjnej zasługuje na popularyzację, zaś poszczególne elementy w ocenie autorów mogą zostać z powodzeniem wdrożone w wielu podmiotach publicznych. Ze względu na połączenie elementów teoretycznych z empirycznymi, proponowany model kultury organizacyjnej good governance może okazać się przydatny dla decydentów sektora publicznego, urzędników, którzy otrzymują pewien wzorzec postępowania możliwy do wdrożenia w swoich instytucjach. Model good governance zakłada w swej istocie odejście od weberowskiej wizji administracji publicznej, lecz nie jest równoznaczny ze zniknięciem władztwa politycznego, przymusu czy hierarchii. Wskazane składowe ładu społecznego nie są już tak silne i scentralizowane w jednolitej organizacji państwowej, lecz ulegają rozproszeniu, zaś ich funkcjonowanie zależne jest od wielu czynników, takich jak: partnerstwo, dialog, partycypacja obywatelska, gremia doradczo-konsultacyjne.
- ItemPoradnik kultury organizacyjnej good governance(Wydawnictwo KUL, 2022) Kostecki, DawidMonografia wieloautorska, która stanowi kontynuację rozważań na temat kultury organizacyjnej good governance w jednostkach administracji publicznej. W pewnym sensie jest to suplement do książki ,,Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej”. Podręcznik dobrych praktyk, gdyż autorzy zdecydowali się na dodatkowe ujęcia złożonej tematyki dobrego (współ)rządzenia w aspekcie etosu zawodowego, kadry kierowniczej administracji publicznej, jej kompetencji społecznych oraz kultury informacyjnej. Pytanie o kształt administracji publicznej pozostaje pytaniem otwartym, chociaż raczej wspólnym mianownikiem prezentowanym przez wszystkich autorów opracowania jest odejście od przypadkowego, chaotycznego zarządzania w administracji publicznej – ,,dryfującego” w bliżej nieznanym kierunku – na rzecz uporządkowanych organizacji posiadających właściwą sobie dystynkcję i charakterystykę. Niewątpliwie postulatem prawnym, godnym rozważenia w przypadku pojawienia się tzw. momentu konstytucyjnego jest wprowadzenie przepisu artykułującego explicite zasadę prawa do dobrej administracji. To wniosek ogólny, który zdaje się przyświecać wielu, którym zależy na sprawnej i skutecznej administracji.