Repository logo
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of ReKUL
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Zaręba, Agnieszka"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    Sprawozdanie z wideokonferencji, pt.: „Globalna i regionalna rozgrywka pandemią COVID-19” z dnia 28 kwietnia 2020 r.
    (2020) Zaręba, Agnieszka
  • Item
    Wizerunek polityka w III RP: kreacja, instrumentarium, kompetencje komunikacyjne
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Zaręba, Agnieszka
    Celem publikacji jest analiza wizerunku polityka - lidera partii politycznej, startującego zarówno w wyborach prezydenckich, jak i parlamentarnych. Okres analizy trwa od początku lat 90. do 2005 roku. Kreowanie wizerunku jest zjawiskiem sytuującym się na pograniczu dwóch dziedzin wiedzy praktycznej: marketingu politycznego oraz public relations. Praktyka kreowania wizerunku wykorzystuje narzędzia marketingu politycznego, natomiast nie ogranicza się jedynie do okresu kampanii wyborczej. Jako przedmiot analizy potraktowano kreowanie wizerunku polityka, w szczególności lidera partii politycznej, jednakże nie ograniczono procesu ramami czasowymi kampanii wyborczej. Przyczyniły się do tego dwa procesy zachodzące w polskiej polityce: jej mediatyzacja oraz personalizacja. Do analizy zostali zakwalifikowani następujący liderzy: Leszek Balcerowicz, Włodzimierz Cimoszewicz, Jarosław Kaczyński, Lech Kaczyński, Tadeusz Mazowiecki, Andrzej Lepper, Leszek Miller , Andrzej Olechowski, Waldemar Pawlak, Jan Maria Rokita, Donald Tusk. Głównym celem analizy było zbadanie zjawiska kreowania wizerunku lidera partii politycznej, jego typów, określonych również jako strategie wizerunku polityka. Podjęto próbę ich zdefiniowania poprzez przypisanie do określonego typu - określonego zestawu cech politycznych oraz osobowych. Niezwykle interesujące wydawało się zweryfikowanie, w jakim stopniu teoretycznie sformułowane zespoły cech odpowiadały rzeczywistym zestawom cech wizerunków politycznych i osobowościowych poszczególnych liderów partii politycznych. Teza pracy dotyczyła wizerunku lidera partii politycznej, który stał się jednym z wyznaczników pozycji polityka na scenie politycznej. Kreacji właściwego wizerunku służyły poszczególne instrumenty oraz dopracowane kompetencje komunikacyjne. Każdy badany wizerunek lidera partii politycznej został zanalizowany ze względu na strategię wizerunku (typ wizerunku), wybrane instrumentarium (książki, publikacje w kolorowej prasie, spektakle medialne, reklamę polityczną) oraz kompetencje komunikacyjne. W pracy wykorzystano w szczególności analizę źródeł oraz analizę treści. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy poświęcony został teoretycznym podstawom wizerunku polityka (definicje i komponenty wizerunku) oraz uwarunkowaniom i samemu procesowi kreowania wizerunku.
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Dział Repozytorium i Pozycjonowania Wydawnictw
  • Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

  • Telefon: (81) 454 53 36

  • E-mail: repozytorium@kul.pl

  • About ReKUL
  • Terms and conditions
  • About DSpace
  • Accessibility Statement
  • Help
  • Cookie settings
  • Repozytorium Instytucjonalne KUL
Logo Repozytorium Insytucjonalne KUL
Logo Repozytorium i Pozycjonowanie Wydawnictw KUL
http://kul.pl
Logo Wydawnictwo KUL
Czas KUL
Logo Biblioteka Uniwersytecka KUL