Repository logo
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of ReKUL
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Fudala-Barańska, Aleksandra"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    Bohater w serwisach informacyjnych na przykładzie „Aktualności” Telewizji Katowice od momentu utworzenia stacji pod współczesność
    (Wydawnictwo KUL, 2015) Fudala-Barańska, Aleksandra
    Przez 50 lat telewizyjne wiadomości odpowiadały na podstawowe pytania: kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak? Serwisy informacyjne natomiast, mimo wielu zmian technicznych, graficznych i realizacyjnych, spełniały wymogi informacji jako gatunku. Nie było bohaterów newsów, stosunkowo rzadko pojawiała się w materiałach telewizyjnych więcej niż jedna wypowiedź. Wszystko zmieniło się po 1997 roku, w momencie pojawienia się na rynku medialnym TVN, później TVN 24 i wreszcie TVP INFO, wzorowanych na amerykańskim CNN Teda Turnera. Nowe wymogi realizacji telewizyjnych materiałów, oparte na złożeniach, by być „blisko ludzi” i w „ centrum wydarzeń”, bardzo szybko przyjęły się w dziennikach regionalnych, realizujących informacje dla anten ogólnopolskich. W artykule, na przykładzie „Aktualności” – serwisu informacyjnego Telewizji Katowice pokazano przeobrażenie newsów w informacje spersonifikowane, nacechowane emocjami, w których „bohater” odgrywa kluczową rolę. For 50 years, the TV news respond to basic questions: who, what, where, when, why and how? Information services, however, despite of many technical changes, graphics and execution comply with the requirements of information as a species. There was no heroes, rarely appeared in a television news more than one statement. Everything changed after 1997, when TVN, later TVN 24 and finally TVP INFO had sprung up a media scene. These stations were modeled on the US CNN’s Ted Turner. New requirements for the implementation of television material, based on the assemblies to be “close to the people,” and “the center of events” very quickly established themselves in regional newspapers, implementing information for antennas nationwide. This article, on the example of the “Aktualności” – the information service of Television Katowice, shows the transformation of information, characterized by emotions, emotions, where the “hero” plays a key role.
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Dział Repozytorium i Pozycjonowania Wydawnictw
  • Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

  • Telefon: (81) 454 53 36

  • E-mail: repozytorium@kul.pl

  • About ReKUL
  • Terms and conditions
  • About DSpace
  • Accessibility Statement
  • Help
  • Cookie settings
  • Repozytorium Instytucjonalne KUL
Logo Repozytorium Insytucjonalne KUL
Logo Repozytorium i Pozycjonowanie Wydawnictw KUL
http://kul.pl
Logo Wydawnictwo KUL
Czas KUL
Logo Biblioteka Uniwersytecka KUL