Repository logo
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of ReKUL
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Buk-Cegiełka, Marta"

Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    Konferencja dla dyrektorów i nauczycieli województwa lubelskiego. Nowatorstwo, innowacje i eksperymenty pedagogiczne w świetle podstawy programowej i aktów prawnych
    (2019) Buk-Cegiełka, Marta; Borowska, Barbara
  • Item
    Międzynarodowa konferencja naukowa. Polska pedagogika wczesnoszkolna: teoria – badania – profilaktyka. Wiodące kierunki i szkoły naukowe
    (2019) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, Marta
  • Item
    Nauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. Tom II. Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym
    (Scriptum, 2020) Badora, Anna; Buk-Cegiełka, Marta
    Głównym celem II tomu Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym jest próba odpowiedzi na pytanie: Jakie są sposoby zastosowania nauczania Jana Pawła II w procesie lekcyjnym na różnych etapach edukacyjnych? Poszukując odpowiedzi na pytanie zastosowano metodę analizy literatury oraz projektowania dydaktycznego. Analizie poddano literaturę z zakresu dydaktyki szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem poszczególnych elementów procesu lekcyjnego. Podjęto także próbę ukazania możliwości ubogacenia procesu lekcyjnego nauczaniem Jana Pawła II. Wskazano na wybrane elementy strukturalne strategii dydaktycznej Jana Pawła II oraz podkreślono znaczenie strukturalno-metodycznych elementów procesu integralnego wychowania osoby, do których zalicza się aktywność podmiotowo-osobową, autorytet, spotkanie, dialog oraz cierpienie. Dzięki przeprowadzonym analizom możliwe było wskazanie sposobów zastosowania oraz ukazanie szczegółowej egzemplifikacji nauczania Papieża w tym procesie.
  • Item
    Ogólnopolska Konferencja Naukowa z udziałem gości zagranicznych, „Polska Pedagogika Wczesnoszkolna: Teoria – Badania – Praktyka. Wiodące kierunki i szkoły naukowe”
    (Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2022) Buk-Cegiełka, Marta
  • Item
    Ogólnopolski Konkurs na Biografię Ucznia – wzoru godnego naśladowania
    (2018) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, Marta
  • Item
    Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i badania
    (Wydawnictwo KUL, 2019) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, Marta
    Prezentowana monografia pt.: Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i badania zawiera wielowątkowe analizy opracowań różnych Autorów, które zostały podzielone na dwie części. W pierwszej przedstawiono dydaktyczno-wychowawcze konteksty edukacji wczesnoszkolnej w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, a w części drugiej scharakteryzowano teoretyczno-empiryczne aspekty ucznia i nauczyciela w przestrzeni doświadczeń edukacji wczesnoszkolnej. Każda z tych części zawiera po kilka rozdziałów. Redaktorki monografii, świadome nowych wyzwań i zmian dokonujących się w szkolnictwie wyższym oraz w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zebrały i przygotowały do druku teksty badaczy i praktyków z licznych środowisk akademickich w Polsce i w innych krajach takich jak: Izrael, Francja i Serbia. Autorzy prezentowanych artykułów podjęli niezmiernie ważne, nowe, bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów dydaktyki i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poczynili bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą. Poszczególne rozdziały publikacji mają charakter teoretyczno-empiryczny, co jest szczególnie cenne w związku z rozwojem intelektualnym i wychowaniem małych dzieci.
  • Item
    Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i implikacje praktyczne
    (Wydawnictwo KUL, 2019) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, Marta
    Prezentowana monografia pt.: "Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie. Teoria i implikacje" praktyczne zawiera wielowątkowe analizy opracowań różnych Autorów, które zostały podzielone na dwie części. W pierwszej zaprezentowano wybrane problemy praktyki szkolnej dotyczące inspiracji dydaktycznych w edukacji elementarnej, a w części drugiej ukazano nauczyciela jako kreatora procesu wychowawczo-dydaktycznego dzieci. Każda z tych części zawiera po kilka rozdziałów. Redaktorki monografii, świadome nowych wyzwań i zmian dokonujących się w szkolnictwie wyższym oraz w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zebrały i przygotowały do druku teksty badaczy i praktyków z licznych środowisk akademickich w Polsce i w innych krajach takich jak: Izrael, Francja, Liban, Włochy, Słowacja i Ukraina. Autorzy prezentowanych artykułów podjęli niezmiernie ważne, nowe, bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów dydaktyki i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Poczynili bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą. Poszczególne rozdziały publikacji mają charakter teoretyczno-empiryczny i teoretyczno-praktyczny, co jest szczególnie cenne w związku z rozwojem intelektualnym i wychowaniem małych dzieci.
  • Item
    Seminarium wymiany doświadczeń. Integralna edukacja – wybrane zagadnienia. Rozwijanie wielostronnej aktywności dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym w procesie twórczego kształcenia językowego
    (2016) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, Marta
  • Item
    Szkoła wspólnotą wychowującą i kształcącą dla Niepodległej
    (2018) Borowska, Barbara; Buk-Cegiełka, Marta
  • Item
    The Image of a Lonely Child in a Modern Family
    (Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2022) Majchrzyk-Mikuła, Joanna; Buk-Cegiełka, Marta
    In today’s reality, which is constantly changing and transforming, the constant pursuit of material goods and social position is very evident. Parents often have no time for other household members. While they are mainly concerned with providing their children with the best possible material conditions, they pay too little attention to satisfying their psychological needs. Hence, the feeling of loneliness, which in contrast to solitude, is always a difficult and unpleasant psychological state, appears more and more often among children. The paper attempts to analyse the phenomenon of children’s loneliness in their parents, its sources and ways of overcoming it.
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Dział Repozytorium i Pozycjonowania Wydawnictw
  • Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

  • Telefon: (81) 454 53 36

  • E-mail: repozytorium@kul.pl

  • About ReKUL
  • Terms and conditions
  • About DSpace
  • Accessibility Statement
  • Help
  • Cookie settings
  • Repozytorium Instytucjonalne KUL
Logo Repozytorium Insytucjonalne KUL
Logo Repozytorium i Pozycjonowanie Wydawnictw KUL
http://kul.pl
Logo Wydawnictwo KUL
Czas KUL
Logo Biblioteka Uniwersytecka KUL