Wydział Nauk Społecznych / Faculty of Social Sciences
Permanent URI for this community
* Instytut Ekonomii i Finansów * Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania * Instytut Pedagogiki * Instytut Psychologii * Instytut Nauk Socjologicznych * Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Browse
Browsing Wydział Nauk Społecznych / Faculty of Social Sciences by Author "Amilkiewicz-Marek, Agnieszka"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPromentors – Promoting Mentors’ Work in Education. Analiza założeń oraz efektów projektu(Towarzystwo Naukowe KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2022) Szudra-Barszcz, Anna; Amilkiewicz-Marek, AgnieszkaPromentors to projekt międzynarodowy. Jego uczestnicy szukają inspiracji do poprawy jakości kształcenia nauczycieli, opierając się na założeniach różnych modeli mentoringu. W maju bieżącego roku polem ich poszukiwań stał się Lublin. W odpowiedzi na tę potrzebę zespół z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II zorganizował czterodniowe spotkanie, podczas którego zagraniczni goście, studenci, doradcy metodyczni z Lublina, dyrektorzy różnych placówek edukacyjnych (państwowych i niepublicznych) oraz nauczyciele mieli okazję wymienić się doświadczeniami i efektami swoich działań w zakresie mentoringu.
- ItemStandardy przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego(Wydawnictwo KUL, 2022) Otrębski, Wojciech; Mariańczyk, Katarzyna; Amilkiewicz-Marek, Agnieszka; Bieńkowska, Katarzyna Ita; Domagała-Zyśk, Ewa; Kostrubiec-Wojtachnio, Beata; Papuda-Dolińska, Beata; Pisula, Ewa
- ItemUwarunkowania dydaktyczne i pozadydaktyczne osiągnięć szkolnych ucznia z zespołem nerczycowym(2024-11-04) Amilkiewicz-Marek, AgnieszkaDysertacja dotyczy uwarunkowań osiągnięć szkolnych uczniów z zespołem nerczycowym (ZN). Badania prowadzono w paradygmacie ilościowym. Strukturę pracy tworzy sześć głównych rozdziałów. W trzech pierwszych przeanalizowano literaturę przedmiotu dotyczącą: zespołu nerczycowego, koncepcji rozwoju człowieka (wybranych na potrzeby badań własnych) i literaturę dotyczącą osiągnięć szkolnych i ich uwarunkowań. Część empiryczną stanowią podstawy metodologiczne badań, opis wykorzystanych kwestionariuszy: Jakości Życia Dzieci i Młodzieży KIDSCREEN, Mocnych Stron i Trudności (SDQ), Krótkiej Percepcji Choroby (B-IPQ) oraz kwestionariusza autorskiego (pozwalającego na poznanie sytuacji ucznia z ZN). Analizę danych (otrzymanych od 32 rodziców uczniów z ZN) prowadzono w porządku pytań i hipotez badawczych. Łącznie rozpoznano siedemnaście czynników powiązanych z osiągnięciami szkolnymi uczniów z ZN. Dyskusję osadzono na modelu koncepcji U. Bronfenbrennera. Efektem prowadzonych badań jest rekomendacja inkluzyjnego modelu wsparcia uczniów z ZN. Dodatkowo wyniki poszerzyły wiedzę na temat zespołu nerczycowego jako choroby przewlekłej u dzieci oraz na temat rozumienia przez rodziców pojęcia „osiągnięć w nauce”. The dissertation concerns the determinants of school achievements of students with nephrotic syndrome (NS). The research was conducted in a quantitative paradigm. The structure of the work consists of six main chapters. The first three analyzed the literature on the subject: nephrotic syndrome, the concept of human de velopment (selected for the purposes of the au thor's own research) and the literature on school achievements and their determinants. The em pirical part consists of the methodological basis of the research, a description of the question naires used: Quality of Life of Children and Youth KIDSCREEN, Strengths and Difficulties (SDQ), Brief Illness Perception (B-IPQ) and the author's questionnaire (allowing to learn about the situation of a student with NS). The analysis of data (received from 32 parents of students with NS) was carried out in the order of research questions and hypotheses. A total of seventeen factors were identified that were associated with the school achievements of students with NS. The discussion was based on the model of U. Bronfenbrenner's concept. The result of the re search is the recommendation of an inclusive model of support for students with NS. Addi tionally, the results expanded knowledge about nephrotic syndrome as a chronic disease in chil dren and about parents' understanding of the concept of "academic achievement."